Wednesday, November 02, 2011

Banduan Penjara Kajang !

Assalamualaikum .

Tengok gambar bawah niehh
l
l
l
v



Ada kenal itu gambar ? Kalau tak kenal search dekat google tempat apa tuh okay ? Great :)

Kay ,, nak kongsi pengalaman aku sepanjang aku duduk dekat sana .. Sedih taw .. hukhukhuk :'( Nangis cepattttttt ! Okay dah baca ! :D

Tepat jam 12.30 tgh hari tadi aku keluar daripada tempat nieh .. Banyak benda aku belajar .. Macam macam fasa ada dalam tuh masa jalani hukuman .. Ada 4 fasa .. Nama scientific dye tak ingat ,, nama melayu aku tataw .. HAHA .. #Sorry ,, actually aku tak ingat --' Mula mula masuk fasa satu pastuh dua pastuh tiga last sekali fasa 4 .. Bila dah sampai fasa 4 tak sabar rasanyaa nak keluar dari penjara .. Jumpa orang orang luar ,, tengok dunia luar balek :) Fasa 4 bagi peluang bekerja dengan masyarakat supaya tak kekok .. Baik kan dorang xD Dorang bagi gaji seringgit sehari .. Lumayan lettew daripada takde kan ? Sekurang kurang nyaa dah keluar ada duet nak beli rumah baru .. Hewhewhew :3

Ada sorang pesalah niey cerita pengalaman dye .. Macam mana bole masuk dalam penjara .. Dye seorang pengedar dadah ,, hukuman sepatut nyaa digantung sampai mati .. Tapi Allah nak bagi dye hidup lagi .. Hukuman yang dikenakan dilonggarkan kepada penjara 10 tahun and 10 kali sebatan .. Dye dah menyesal buat kerja kerja bodoh tuh lagi .. Azam dye nak jadi orang berguna bila keluar nanti .. Lagi 5 bulan setengah dye keluar laa dari Penjara Kajang tuh .. Hope kau bahagia dgn life kau yang baru .. Capai cita cita kau .. Ingat azam yang kau dah buat masa duduk dalam penjara okay ? :>

 Hukuman sebat paling minimum 1 kali ,, paling maximum 24 kali .. For you information ,, bila dah kena sebat parut tak kan hilang kecuali buat plastik surgery :D Saket taw kalau kena .. Darah keluar banyak .. Pakcik polis tuh bukan nak sebat slow slow ,, ikut mood dye jew nak sebat .. Kuat taw ! Ishhh ! Hukuman gantung pulak tataw la saket ke tak .. Aku tak kena .. Orang yang nak kena hukuman gantung sampai mati nieh diberitahu sehari sebelum dye kena hukuman .. Then ,, dye bole jumpa family dye ,, bole makan macam macam laa .. Sukaty dye nak buat apa .. But ,, confirm dorang tak lalu makan sebab ajal menanti :/ Bila tiba hari hukuman ,, pesalah duduk dekat ruang menunggu .. Macam selalu kat tv dorang solat doa tuh .. Ha ,, kat situ laa .. Pastuh baru pegi chamber nak kena gantung #ngeri >< Tutup muka guna kain hitam .. Then ,, bummmm ! ~ Tali yang buat gantung orang tuh nak buat mahal taw .. Aku ingat guna tali tarek lembu tuuh jaa .. Macam sama rupanyaa bukan .. Habes beribu ringgit jugak nak buat tali tuh .. Bole pakai bertahun tahun sampai dye reput .. Mayat akan diserah kan pada keluarga if ada yang tuntut .. Kalau tak ,, kena simpan dekat bilik mayat hospital .. Tak da yang tuntut jugak ,, pegawai Jais yang uruskan #yang agama Islam 

Sebelum keluar jalan jalan laa sekitar penjara .. Buat kali terakir :') Lepas niey aku tak nak masuk dah .. Itu azam aku :'D Pusing pusing dengan member sampai depan Penjara Kajang nak snap snap tetiba pakcik polis tuh mara .. Ish ! Kacau daun la pakcik --' Nak buat kenangan laa .. Grrrrrr ! Dye dah takde curi curi snap ..
Dapat lah niey
1
1
1
v



Jadi lettew daripada tak ada kan :D Lepas tuh menggila lensa dengan member member .. HIHI
Nampak abang polis comey sikit terus snap pic :D #bukan saya Abang tuh pulak layan jew .. Haiya ! Contoh nyaa 
1
1
1
v


Dahsyat kan ? Ada hati juga xD Ada jugak yang tegur ' Rugi jaa korang tangkap gambaq nieh ' Ehhh ,, bialah .. Sebok jee -,- Kenangan taw !

Jam 12.30 pakcik bas dah panggil .. Dye kate nak balek .. Okay follow jelahh .. Dalam bas lambai semua orang kat luar sorang pown tak balas .. HUH ! Sombong nohhh .. Tak pa tak pa tak pa .. Dalam bas ngantuk GILA .. Terlentok lentok aku .. Bangun dah sampai flyover yang selalu buat aku lambat sampai sekolah tuh .. Heeee ~ Sampai sekolah jumpa kakak kakak comel tuh ,, naek bas gerak IOI :) #Kita maen air hujan dengan kakak kita taw ! Hewhew

Dah habis ~





Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment