Thursday, October 13, 2011

Banduan PMR :)

Assalamualaikum .

Err ,, nak start macam mana ea ? Aigooo ~ Taram saja sudehh :P
Okay ,, dah lama tak update blog .. Lagu pun masih lagu raya lagi ..Ketinggalan .. Kesian benda alah niey ,, aku ignore dye for a few week almost a month i think --' Jangan nangis ehh blog .. Tak reti nak pujuk hang taw ? So ,, jangan nak ngada ngada lahh kan ,, cepuk sekali kang :D Ala ,, sekali je pun toksah nak teriak la haih ~

#aku nak story apa pun tataw nieh ,, astaghfirullahhalazim
Ha ,, story pasal 2 weeks before PMR and semua harta bin karun PMR laa .. Maklum laa orang baru lepas perang dengan PMR .. Hehe .. Dah lupa sikit sikit nak story pun .. Lama dah kowt --'

Dua minggu sebelum PMR 

Pelajar Form 3 semua diarah kan pergi perhimpunan sebab nak ambik slip peperiksaan .. Nak ambik bukan senang .. Cikgu check pakaian , kuku , segala gala nyaa .. Aku tak lepas sebab kuku panjang #goshhhhh
Berlari turun bawah cari pengetip kuku .. Herot herot aku potong .. Bentuk hexagon taw .. Korang ada ? Tak ada xD Naek atas baru lah Cikgu Norsiah tuh bagi pelepasan nak ambik slip .. Then selesai semua masuk dewan .. Bermula lahh sistem block :)

Sistem block totally best ! Belajar ramai ramai dalam satu dewan .. Lebih 100 orang dalam dewan tuh taw ..
Riuh kecoh semua sama sama .. Syok gilaa .. Paling best time subject math science sejarah and geografi .. Kusyuk jaa masing masing buat revision jawab soalan trial setiap negeri #bagus batch aku nieh Cikgu kata program nieh mampu meningkat kan prestasi pelajar dalam pelajaran .. And its true ! Math paper 2 aku boleh score 55 #tak hebad macam korang Bukan nak bangga diri or whatelse ,, cuma teruja sekejap bila aku boleh buat math .. Hewhewhew :P Lemah math mmg cenggini ..

Hari Jumaat sebelum minggu exam dah tak ada sistem block .. Habes daa .. Semua pelajar form 3 turun perhimpunan .. Dapat pencil case transparent from our mummy .. HOHO .. Prihatin juga beliau walaupun garang macam singa .. HEHE .. Tiba masa minta restu daripada cikgu cikgu yang mengajar .. Bila cikgu dah buat pengumuman minta semua tenaga pengajar form 3 turun aku cari ustazah dulu ,, tapi tak ada .. Okay sedih ~ Tak semua cikgu yang mengajar kelas kami ada .. Berapa orang jaa yang turun .. Sobsobsob :'<

' kamu semua harapan sekolah ,, 8A InsyaAllah .. Cikgu doakan =) ' , Pn Noorhiakmah , Pengetua
' Math must got A ! ' , Pn Yap , Math teacher
' Do your very best , and let GOD do the rest ' , Pn Francisca , our class and English teacher
' Gud Luck =) ' Cik Malissa , BM tuition teacher
' Awak boleh buat ! Yakin ! ' Pn Mardziah , Sivik teacher
' Jangan takut , awak boleh .. Jangan takut , yakin pada diri ' Pn Junaini , Seni teacher

Terima kasih cikgu :'>




PMR cominggg !
Tanpa segan silu dye datang dalam hidup aku tanpa diundang #ohhmannn !

First day

Bangun awal daripada biasa taw ! Hewhewhew
Selalu 5.45 pagi baru aku bangun .. Pagi tuh 5.30 pagi dah bangun semangat nak g sekolah #15 minit awal jaa Sampai sekolah kumpul kat assembly .. 
' Beratur ikut kelas anak anak .. Kita nak baca doa sebelum masuk dewan ..'
Jumpa Kak Wan ,, peluk beliau .. Terasa kasih sayang dye tuh taw ! Cewahhh :P Korang ada ? Tak ada :D Masuk dewan bawak pencil case transparent ,, slip ,, IC .. First paper BM 1 .. Bahagia gila bila soalan yang Cikgu Malissa bagi masuk exam .. Betul satu dahh xD
Habes paper ,, keluar dewan kakak kita kat luar taw ! Jumpa dye lagi .. Time rehat form 4 kebetulan :P Baca sikit sikit untuk BM 2 pulak .. Baca tema binaan plot novel Panas Salju .. Bagai nak GILA aku membaca sebab kat rumah tak baca langsung .. HEHE #great --' Paper start kelam kabut masuk dewan .. Baca doa start merepek :) Awak ,, karangan saya buat pasal kita taw :> Bahagian novel benda yang aku baca tak masuk pun --' Penat kerah otak ingat benda benda tuh .. Yang tak baca masuk pulak .. Nasib baik senang .. Petang paper agama pulak .. Sementara tunggu tuh dok kat kantin study sikit sikit .. Gelak banyak banyak then solat .. Dah siap semua beratur kat perhimpunan .. Masuk dewan baca doa minta tenang time jawab .. Soalan agama sama macam soalan trial .. Happy rasa nak melompat time tuh ,, HEHE ..

Second Day

 Untung lahh exam BI :D
Banyak kau punya untung ?
Ala , BI senang jew ..
Senang lah sangat --'
* Hafiz Haniff *

English paper 1 merepek habes ! Soalan nombor 1 sampai 10 aku taram jaa .. Kalau bole bawak masuk kamus InsyaAllah aku bole jawab .. Tapi kamus tak ada ! So ,, taram adalah jalan yang terbaik ! :) HIHI .. Nasib baik soalan belakang belakang tuh senang .. Dapat lahh jawab .. Paper 2 pulak ,, err ,, tak ingat --' Heee ~ Tengah hari study geo ramai ramai gelak ramai ramai bincang ramai ramai dalam kantin .. Baca tak seberapa riuh jaa lebih .. Meja kami paling bising time tuh .. hikhok :D Janji masuk even sikit sikit jadi lah kan daripada tak ada .. Hehe .. Paper Geografi petang memang senang habes ! Target A untuk geografi sebab senang .. Tapi kalau graf naek mati aku --' Keluar dari dewan terserempak dengan Sir Krishnan ,, tanya dye salah satu jawapan yang aku ingat and jawapan aku salah ! Satu salah dahh .. Ishh ! Sherammm niehh ~ 

Third day

Science and Sejarah ;)
Aku baca buku science malam sebelum exam sampai pukul 12 .. Bila bangun pagi ngantuk jaa :O Dengan rela hati meninggalkan tilam dan bantal bersiap pergi sekolah .. Sampai sekolah selak buku sikit sikit refresh balek benda yang dibaca malam tuh .. Tiba masa masuk dewan .. Pencil case tak bole bawak masuk even transparent .. Cikgu tak benar kan .. Kalau bawak jugak kena denda .. Huh --' Tak kesah laa .. Semua khusyuk menjawab .. Aku kusyuk jugak laa kowt .. Heee ~ Paper agak senang laa .. Tuh bagi aku ,, bagi orang laen maybe 'senang gila !' Aku kurang kepandaian berlaku ,, gitu lahh gamak nyaa :D Paper 2 pulak soalan yang ditanya macam lahh candidates niey doktor --' Taram saja lahh .. Keluar dewan semua merungut .. HAHA .. Benda dah lepas ,, biar kan jelah .. Aku pown tak boleh terima sebenar nyaa :D Harap graf turun .. Amin ~ Ha ,, sejarah pulak .. Tak baca buku pown dekat rumah .. Harap kan latihan time block system and latihan soalan past year yang aku buat kat rumah #belagak macam lah bijak sejarah --' Lepas solat pergi perhimpunan .. Cikgu bagi nasihat jawab elok elok .. Kekecohan berlaku masa kat perhimpunan tuh .. Cicak ke hape tah pelik jaa bentuk dye tiba tiba muncul .. Dorang pown menjerit bagai nak gila .. Aku dah gerak p dewan dah masa tuh .. Lantak korang lahh nak jerit pown :D Risau nak ambik paper sejarah .. Subject paling lemah ! Grrrr ..  Masuk dewan baca doa start menjawab .. Pada masa yang sama mata aku gatai pulok dahh .. Mengantok dalam dewan .. Ish ! Tutup muka sekejap sambung jawab balek .. Tak tahan ngantuk weyh ! Soalan dye ,, err ,, entah laa .. Susah kowt .. Ha ,, bagi aku ianya susa sebab aku tak reti :D Target B jaa .. Tak target banyak banyak pown untuk sejarah .. Tinggal harapan jaa nanti payah ! Aku jugak yang nangis .. Hewhewhew
Then cuti for 3 days :)

Fourth Day

Sampai sekolah terus cari MohanRaj tanya dye soalan math yang aku tak tahu .. Tapi dye maen maen lebih .. Naseb baek Aina ada .. Dye laa yang tolong .. HIHI .. Masalah pertama pasal math niey takut tak sempat nak habes kan soalan dalam masa yang ditetap kan .. Macam trial ary tuh .. Menggelaba masing masing :D Alhamdulillah time PMR sempat siap kan .. Siap mengelamun taw x) Heee ~ Target dapat 30 betul .. #p/s : alep ,, sorry kalau tak dapat 35 >< Paper 2 ,, err ,, tak nak ingat ! Phobia ~ Risau tak abeh lagi nieh .. Grrrrr ! Petang paper KH .. Kali niey tak dok dewan .. ERT kena pindah ambik exam dalam kelas .. Yang bernasib baek dpt laa dok dalam dewan .. Aku nasib tak baik dok kelas and nasib tak baik bila benda yang masuk satu pown tak ada kaitan dengan yang aku baca .. ish ! Risau dapat B jaa .. Mati laa kalau dapat B .. huhu :'<
KH last paper untuk kitorang yang tak ambik bahasa tamil , cina and anythingelse .. So ,, habes jaa paper KH merdeka lah kami semua :)

*p/s : dua ary aku nak siap kan niey .. Baca elok elok taw even tak best :)

Sekian ~



                                                                                                                                  




Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment