Thursday, October 25, 2012

Lembaga.

Assalamualaikum.
Hye! Lama tak update blog. Last update pasal raya. Berzaman tok kadok punya cerita. Ish ish ish. Sekarang baru nak update. *geleng kepala* Okay biarkan. Nak sambung story lepas cuti Hari Malaysia.

Sebelum cuti, ambil borang untuk sesuatu jawatan. Hantar. Balik. Cerita dekat ibu. " Doakan adik :') "

Temuduga bermula lepas cuti. Dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Terkena dalam kumpulan yang ditemuduga pada malam kedua. Gementar tiada, gemuruh juga tiada. Satu perkara yang sangat menjatuhkan semangat apabila malam sebelum temuduga DEMAM!! Haih~ Whatta great lah kan -.-

Hari yang dinanti pun tiba. Dah baik dari demam. Yahoooo!! Pergi kelas macam biasa, belajar. Lepas rehat pertama.......... Demam balik -.- Yeah! Sampai ke malam. Interview dalam keadaan demam woo.

Interview dekat Jabatan Sains Sosial. Masuk dengan Zulaikha and Solehah. Panel yang ada seorang LDP 2011/2012 lelaki form5 dan saya taktahu nama dia siapa, BWP 2012/2013 Suzana, Mantan BWP 2011/2012 Kak Irdina dan Ustaz Hannan.

First soalan daripada Abang LDP tuh, second from Suzanna, third from Kak Irdina. Semua boleh jawab. And jawab dengan otak yang tidak berpusing mencari idea untuk mencari jawapan sebab pening gila tapi buat-2 okay kat dalam tuh. Last soalan from Ustaz Hannan yang gua failed nak jawab -.- And soalan dia...... Okay abaikan. Histeria kalau ingat balik *penipuan semata mata*

Keluar dari jabatan. Solehah luahkan apa yang dia nampak pada diri gua masa kena interview.
* Kau otak berjalan bila dorang tanya soalan.
* Tangan kau tak habis-2 menggeletar.
* Kau kurang senyum. Muka ketat gila.

Otak berjalan kau kata? Soalan terakhir aku tak dapat jawab, how? Semua panel dah buat muka yang menakutkan masa aku tersilap jawapan. Cuak aku doe -.-
Tangan aku menggeletar, first thing first, macam kau taktahu tangan aku ni macam mana kan? Sampai orang kata aku parkinson -.- + aku demam balik malam tuh. Mana tak menggeletar teruk.
Aku penat senyum buat muka comel depan ustaz boleh kau kata aku tak senyum. Hadei. Parah ni...

Assignment pertama sebagai calon, list kesalahan pelajar. Lagi banyak, lagi senang nak dapat. Amboi. Buat sikit je, finally ustaz tak minta, tak hantar pun -.- Assignment kedua, kejut Subuh. First day, macam tak yakin nak buat tapi buat jugak. Second day and so on. Pagi Ahad. Penentu. Siapa yang dapat. Balik dari surau, "Dalila, nanti teman aku pergi block academic. Aku nak check list calon yang dapat." Sebelum pergi DS for sarapan pagi, got text from someone. "Dah dapat jadi B-)" Terkejut and tak yakin. Perlu tengok sendiri. Lepas sarapan pergi block academic and check list name. My name!! Yeay. I got it. Yeah. Alhamdulillah :'D Balik cube, cari phone. "Ibu, adik dapat" "Alhamdulillah, berkat doa dan usaha :)"

Malam rehearsal. "Betul tak? :)" "Yeah. Thanks kawan! :)" Esoknya, watikah pelantikan. Alhamdulillah. Dilantik menjadi seorang Lembaga Disiplin Pelajar. Dua minggu menjadi Lembaga. Macam-2 jadi. Meja. Hm. Its okay. Dugaan. Semakin lama, semakin banyak dugaan. Takpa, baru sikit. Motivate diri untuk jadi lebih kuat. Try to be the best. Be a role model for students even hated. Be strong. You can do sayang. Try!! And try to achieve the BMI.









iNurulHussin





Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment