Sunday, August 26, 2012

Eid ul-Fitr

Assalamualaikum.

Macam mana raya? Seronok? :D Tahun ni saya balik kampung sebelah ibu dekat Banting, Selangor. Dekat je. Kampung tak jauh sampai nak kena tempuh jamm berjam-jam en. Itu benefitnya. K :3 Duit raya. Em emm emmm, duit raya tahun ni tak banyak. Tak pergi beraya sangat pun. Hari raya kedua dah duduk goyang kaki hadap laptop. Lepas ni nak kutip duit raya dari cikgu. Hewhew xD






w/ Ibu and my aunt ^^




Hari raya pertama. Tema tahun ni warna merah. Pagi raya bangun tidur tolong ibu kemas rumah sikit-2 dan susun kuih dalam balang. Setiap kali pagi raya, itu adalah kerja saya. Part time job bergajikan ketupat dan rendang. Hehehe. Dah siap semua, bersiap. Pagi tuh tak sempat pergi sembahyang raya sebab sibuk mengemas u.u Dah siap semua pergi rumah nenek. Salam, minta maaf, dapat duit raya. Horeyyy :D Hari raya pertama merupakan hari paling aktif untuk mengumpul duit raya serta pahala mungkin sebab beraya then minta maaf. Lol.






He is my new lovely boyfriend :3 Lewls.


Mereka sakan menyakat saya pada hari tersebut sebab saya comel. Saya tahu mereka jealouskan saya. Cuma mereka tidak mahu mengaku. Tidak mengapa. Saya faham :3 Lalalala









The day we call "Hari goyang kaki Nurul Hartanty". Because of what? Ibu kata "siang panas la nak keluar beraya". And oh kay. So, malam baru keluar. Rumah pertama pergi rumah nenek saudara dekat Jugra. Jumpa budak kembar. Awh! Mereka comel sangat. Seorang hyper active and seorang lagi pasive tapi tak berapa nak pasive sebab nampak macma active. Ha, pandai-2 lah fahamkan :p 






Dapat tangkap seorang je. Seorang lagi active sangat. Tak larat nak kejar :3



Saya rasa mata saya garang sangat v.v




Saya budak baik dan saya tak garang. Tapi kalau ada orang yang menyakitkan hati saya, saya akan menjerit dekat muka dia. Merepek. Part time job. K. Rumah kedua, rumah makcik saudara. Makan laksa buatan beliau. Tetapi saya tak boleh nak makan sebab pedas tahap beruk kena belacan wok! Hadei. Tak larat nak tahan pedas. Makan sikit jaa v.v Dah sembang-2, tangkap gambar bagai... Salam, minta maaf, dapat duit raya lagi! Kaching $$$ Lewls. Then balik.






gemuk (noktah)



Hari raya ketiga. Malam baru ada plan nak pergi beraya. Kenapa ibu suka berjalan malam? Hm. Sepanjang jalan tutup mata, pura-2 tidur lah kononnya sebab tak tahan sakit kepala tengok lampu jalan + kereta + motor + lampu raya + pelita. K melebih. Pening tahu pening? Mata tak tahan. Spec tertinggal dekat maktab dan saya memuji diri saya sendiri ketika itu. Sampai sahaja rumah makcik saudara, bangun bangun bangun. Lol. Semua sakan dok tidoq. Amboih ~ Dah sampai. Sila turun dari kereta :3 Kita jumpa Aniq comel! Budak kecil ni comel gila. Tak takut orang itu yang best, yang tak bestnya dia taknak di pegang. So, takda gambar v.v






Saya rendah tidak bermakna saya terbantut.




Dekat rumah makcik bukan sekadar beraya. Kami siap buat rumah tuh macam cinema. Semua duduk depan tv and gelak-2 tak ingat dunia tengok cerita Jangan Pandang Pandang sebab ada Zizan. K *peace* Bak kata Hafiz Haniff, raya kali ni asyik tayang Zizan je. Haih. Dah habis cerita semua baru bangun nak balik bagai. Kalau tak, berat punggung :p Salam, minta maaf, as usual dapat duit raya. Weeee ~









Tiba masanya untuk kami meninggalkan kampung. Sebelum balik pergi beraya dulu. Thats why pakai comey-2 gini. Tak kan nak pakai casual pulak pergi beraya kan? Sungguh tidak sopan. Bagi saya. Saya tetap perasan yang saya comel. Dan saya tidak tahu mengapa saya sentiasa perasan diri saya comel. Mungkin sebab saya rindu diri saya yang dahulunya comel? Lewls. Seriously, I miss the old me. Hm






w/ my sister. Muka kami memang tak sama.




Saya rindu rumah saya sangat-2. Dan bila sampai rumah saya cakap saya rindu maktab. <-- Penipuan besar.
Hm. Esok nak kena balik maktab dah...... Kena tinggalkan TL twitter paling sedih sangat tuh. Kena tinggalkan kakak kita yang cantik + baik sangat-2 dengan kita. Tak dapat nak tengok dia dengan Abang Abil sweet-2 dekat timeline. Nawh, kenapa cepat sangat habis cuti? Kami nak cuti lagi. Pehlish *muka shin chan*









She's so beautiful and I love her.
Jangan ada sesiapa berani usik dia! Even Abang Abil :p




Semoga Kak Nadd and Abang Abil ada jodoh. Nurul doakan kebahagian kakak and abang. Nurul sayang Kak Nadd tak sayang Abang Abil sebab marah Nurul tak makan sayur! Lol. SAYANG KAK NADD sangat sangat sangat! Ada jodoh, nak jumpa Kak Nadd. Dah dekat dah Penang dengan Kedah :'D

Bas pukul 9.15 nanti. Nawh, mulut kata rindu maktab, hati kata "gua rindu ex gua". Loljk. Taknak balik maktab. Nak sambung cuti. Homework tak siap lagi. Help me v.v








.








Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment