Thursday, June 07, 2012

Takdir.

Deruman motor postman kedengaran. Sedang aku asyik bersuka ria, ibu memanggil. "Adik, postman dah datang". Degupan jantung semakin kencang. Berlengah - lengah. Apa agaknya nasib ku ? Kalau lah teruk..... Hmm. Ini semua kerana..... Nawh, jangan jadi bodoh menyalahkan orang lain di atas kegagalan diri, Nurul.

Menuruni anak tangga. Menggeletar. Awh, aku dan parkinson sudah sangat sinonim -.- Jangan salah faham, saya tidak berpenyakit parkinson. Lewls ~~~

Meng"usha" isi yang terdapat di dalam peti surat. Perkataan pertama yang dapat dilihat "Homeroom Puteri". Surat aku !! Terjerit. Ohh, malu. Kelam kabut membuka kunci mangga peti surat. Mencapai surat. Berlari menaiki tangga. Ibu !!!!!!!!

Diruang tamu, tangan sentiasa menggeletar. Membuka surat yang berada dihadapan mata. Banyak gila kertas -.-' Mana satu keputusan exam ni ? Grrrrr. Yeah, jumpa pun! Err, macam mana nak tengok ni ? Mana satu keputusan sebenarnya ni ? Masalah budak Kemen masuk MRSM. Ohh, bedal jaa. Maybe ni result aku.


Tiada A gemuk, semuanya kurus-2 belaka. Nak buat macam mana. Dan addmath telah mencemar segala- galanya. Ohh, addmath. Be nice please ? Can ? Great. I love you. Muah !


Homeroom tercinta, homeroom terbaik, homeroom terhebat, homeroom tergempak. Adik beradik homeroom bijak-2 belaka. Jelly much ! Nvm, I'll fight ! Yeah. Muahahaha. HOMEROOM PUTERI the best !! I love my homeroom. 

Alhamdulillah, sekurang - kurangnya hajat untuk mencapai 3.0 above tercapai. Meskipun tidak setanding rakan-2 yang lain. Keputusan yang aku peroleh setanding dengan masalah yang aku alami. Usaha sudah, berdoa juga sudah. Tapi, apa yg berlaku sebelum ini......... Takdir yang telah Allah tetapkan. Mungkin itu jalan yang terbaik. Redha. Semoga bahagia.

Tahniah kepada rakan-2 Form 4 3rd and 6th batch dapat result gempak-2 belaka semua. Tahniah ! KB the best ! :D











.
Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment