Wednesday, January 04, 2012

The first day of schooooool ~

Hai, assalamualaikum. Saya baru balik sekolah. Bukak laptop pergi makan kejap, then continue hadap laptop and update blog ^^ So, how's your first day ? Is it great ? What class you all sitting this year ? Whatever class is it, congrates because you all have attended for school today *clap clap* berterabur aku speaking -.-

Hari ni saya datang lambat ke sekolah. Well, saya popular sebagai pelajar yang selalu lambat di antara semua kawan saya -.- Actually, jalan pagi tadi sesak gila. Biasalah, ibu bapa semua nak hantar anak ke sekolah. First day kan. Depan sekolah pagi tadi sesak. Saya masuk ikut pintu belakang sebab nak cepat. Bagus kan ? Thumbs up ! LOLOLOL :D Masuk je sekolah tengok dorang semua dah beratur. Maigod ! Aku dah lambat ni. Habis aku ! Belum sempat sampai barisan, Sharizuan datang bagi bungkusan. Sorry tak sempat say thank you. Kelam kabut gila babun tadi. Guess what ? Hadiah ! Yeay :D From Kak Wan. Tapi orang lain yang bagi. Its okay, I understand :)

Pergi dekat perhimpunan jumpa Pika. Ohh, I miss her damn much ! Tarik pipi dia, yeay :D Jumpa Mimi, bag dia sama dengan kita. Well, kami kembar. Dia adik kembar saya ^^ Then perhimpunan rasmi pun bermula. Esempi ada pengetua baru. Nama dia Pn Hajah Zuhairiah binti Yusof. Garang mak nyahh ! Ibu baru. Lalalala ~ Sekolah kami akan berlaku tranformasi menjelang tahun 2020. Macam perdana menteri tak ? Well, itulah pengetua baru kami. Saya nak buat cadangan, kelas 4A dengan 5A terletak di blok F. Harap maklum. Tak syok ahh duduk blok biasa. Tak aman. Muehehehe :D Pengetua mula berucap and she said "Imagination is more important than knowledge. Tanpa imaginasi, tiada ilmu" "Mesti selalu ingat 3K. Kejayaan, kebersihan, kesihatan" "Slogan : Kami Genggam Kejayaan !" Pengetua kami sangat bersemangat pada hari pertama beliau :D Dear Esempi's students, remember all this !

Dah habis perhimpunan, pemberitahuan kelas masing masing. Sad moment bila berpisah dengan bestfriend. Mimi dapat kelas EST. How can ?  Math dia A whattt ! Patut masuk kelas Account -.- Shafika dengan Liyana pulak dapat kelas Sains Pertanian. Aina, Hidayah and me dapat kelas Account. Mula mula memang lah happy sebab memang nak gila gila kelas Account. Tapi bila dah terpisah tuh sedih gila. Hmm, nak buat macam mana. Aliran masing masing. Masa depan masing masing. Ni baru lain kelas, nanti ada yang pindah macam Mimi nak pergi teknik. Lagi terasa kehilangan. So sad u_u Jaga diri dekat teknik tuh sayang.

Ingatkan first day tak belajar laa. Sebab buku text satu hape pun tak dapat lagi. Suddenly cikgu addmaths masuk, ajar addmaths. What ?! What terung laa teacher ? First day, tak habis gossiping dengan kawan kawan lagi. Nak taknak, say "Hye" to addmaths. Be nice to me dear ^^ I goda you ni. Tergoda lahh. Lol ! :p

Time beli buku saya baru beli buku tadi terserempak dengan Kak Shazlynnn. She says "Congratulation :D" Ohh, thanks :') *kesat air mata* And dengan tiada perasaan malunya "Kakak, nak hadiah ! :D" Dia terus tarik tangan, dia kata nak bawak pergi tempat redup sebab dekat kedai buku panas. Itulah hadiah dia. Lol :p Pun boleh ~

Puan Rani said "This class is like a HELL for those students who's lazy to study. But its a HEAVEN for students who's study very hard !" Kelas Sains Tulen + Akaun memang susah. Cikgu bukan nak patah kan semangat, cikgu cuma nak kami semua belajar bersungguh sungguh untuk score :)

Apa pun yang terjadi, aku happy dekat sekolah. Aku lupa segala masalah. Aku suka pergi sekolah. Dekat rumah aku tak macam tuh. Yes, dekat rumah aku sedih. Fake smile. Segala masalah terkumpul dekat dalam bilik aku. Kalau boleh nak pindah sekolah. Nak masuk asrama. Mana tahu semua masalah tuh boleh hilang pulak kan ? Who knows ;) 

Btw, I got this :') Sweet kan ? Kak Wan bagi.


Ada gambar kita. I'll keep this. I'll take care of it. I love it ! Thanks :')


Meet the stars again. There's 228 stars ! Banyak kan ? Hehehe. I like it n_n and I love You too sis :')

Itu jelah yang saya nak share setakat ni. First day dah ada homeworks. Addmaths wokkk ! Sabar sabar sabar. Saya akan cuba memahami anda. Meet my new buddies : Biology, Physics, Chemist, Account and Addmaths. Dear Buddies, please be nice to me yaa ! I love you, and you must love me too. Okay ! Great. Kbai ! :D






.

Thanks for spending your time reading my entry ♥

No comments:

Post a Comment